"Ось джерело, облаштуй його, криницю зроби - і воно вдарить на повну силу.

Зроби витоку і купальню восьмигранну, щоб праворуч люди входили, а ліворуч виходили. Ми будемо прибувати сюди до купальні, як люди купатимуться."

Свята Трійця

Неділя Шоста після П'ятдесятниці. Про безгрішність і Божественність Ісуса Христа

Неділя Шоста після П'ятдесятниці. Про безгрішність і Божественність Ісуса Христа

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!

Дорогі браття і сестри!

Одного разу принесли до Ісуса Христа розслабленого, який лежав на постелі. “І, побачивши віру їхню, Ісус сказав розслабленому: дерзай, чадо! Прощаються тобі гріхи твої! При цьому деякі з книжників говорили собі: Він богохульствує. Ісус же, бачачи помисли їхні, промовив: навіщо ви думаєте лукаве в серцях своїх? Бо що легше – сказати: прощаються тобі гріхи, чи сказати: встань і ходи? Та щоб зна­ли ви, що Син Людський має вла­ду на землі прощати гріхи. Тоді гово­рить розслабленому: встань, візьми постіль твою та йди у дім твій. І той устав, узяв постіль свою і пі­шов у дім свій. Народ же, побачивши це, здивувався і прославив Бога, Який дав таку владу людям” (Мф. 9, 2-8).

Читаючи цей уривок та інші місця Святого Євангелія, ми несамохіть вияв­ляємо, що Ісус Христос здивував усіх Своїм життям і діями й залишився у сучасників Своїх в образі неземної іс­тоти. Безгрішне життя нашого Спасителя, життя “без плями і пороку”, жит­тя святе, величне і досконале виклика­ло подив і захоплення.

Читати далі...

Неділя П'ята після П'ятдесятниці. Про реальне існування бісів і способи їх вигнання

Неділя П'ята після П'ятдесятниці. Про реальне існування бісів і способи їх вигнання

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!

Дорогі браття і сестри!

Сьогодні в Євангелії розповідається про вигнання бісів із двох біснуватих людей, які вийшли із гробових печер Гергесинського краю. Вони були настільки люті, що ніхто не насмілювався проходити тим шляхом, де вони знаходились.

В Євангелії говориться про біснуватих, про вигнання бісів, про вселення їх, з дозволу Ісуса Христа, в стадо свиней і загибель стада у морі, і далі про прохання жителів міста Гадари, щоб Господь покинув їх, і про те, як Він переправився на другий берег і прибув до Капернаума (Мф. 8, 28-34; 9, 1).

Історія сама по собі зрозуміла. Вона, насамперед, свідчить про реальне існування бісів, або злих духів. В наш час багато людей, і серед них християни, переважно протестантських конфесій, не вірять в буття злих духів. Господь Ісус Христос вчить, що біси існують реально як особистості. Про це свідчить Євангеліє.

Біси шкодять людям. Вони намагаються відвести людей від Бога і залучити їх до свого царства, підпорядкувавши їх своїй злій волі. Єдинородний Син Божий Господь наш Ісус Христос прийшов у світ, щоб зруйнувати діла диявола і перемогти його зі всім його воїнством. Ап. Іоан Богослов говорить: “Заради цього і явився Син Божий, щоб зруйнувати діла диявола” (1 Ін. 3, 8).

Господь вигнав бісів із двох гадаринських біснуватих і тим самим засвідчив, що має над ними владу. Та й самі біси визнавали, що Він має над ними таку силу, бо просили Його дозволу ввійти у стадо свиней. Якщо злі духи просили дозволу Господнього, то це означає, що без волі Божої вони не можуть вселятися не тільки в людей, а навіть і в тварин.

Читати далі...

Проповідь у Четверту неділю після П'ятдесятниці

Проповідь у Четверту неділю після П'ятдесятниці

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!

Дорогі браття і сестри!

Один римський сотник просив Господа нашого Ісуса Христа про зцілення свого слуги. Господь сказав йому: “Я прийду і зцілю його” (Мф. 8, 7). Але сотник припав до ніг Христових і сказав: “Господи! Я недостойний, щоб Ти увійшов під покрівлю мою, але промов тільки слово, і видужає слуга мій” (Мф. 8, 8). Уже одне це свідчить, що сотник, будучи язичником, твердо вірив у Божественну всемогутність Ісуса Христа, в той час як і кращі з юдеїв не вірили в Нього. Тому Господь, почувши такі слова сотника-язичника, звернувся до людей, що йшли за Ним і сказав: “І в Ізраїлі не знайшов Я такої віри” (Мф. 8, 10). Христос був здивований простою і твердою вірою сотника і нагородив його за це зціленням слуги.

Яким добрим, смиренним і простим був сотник у своєму благанні за свого хворого слугу. “Я прийду до тебе”, – говорить Господь, а сотник каже: “Я недостойний, щоб Ти увійшов під покрівлю мою, але промов тільки слово”. Далі сотник пояснює свої міркування. Він говорить: “Мої слова і накази виконують, а Ти Бог Всемогутній, Ти привів світ із небуття в буття Словом Своїм, Ти все утримуєш і керуєш всім творінням, тому достатньо одного Твого творчого слова, і хвороба покине мого слугу”.

Читати далі...

Неділя 3-тя після П'ятдесятниці. Люди! Шукайте насамперед Царства Божого

В iм'я Отця, i Сина, i Святого Духа!

Дорогi браття i сестри!

Господь наш Iсус Христос, знаючи нашу перебiльшену прив'язанiсть до матерiальних благ, навчає нас, щоб ми насамперед турбувались про правдиве благо, яким є Царство Боже. Вiн говорить: "Шукайте ж спершу Царства Божого i правди Його, i все це додасться вам" (Мф. 6, 33). Вiн не забороняє турботу про земнi блага, але на перше мiсце Господь ставить духовнi цiнностi, тобто Царство Боже.

Чому ми повиннi насамперед пiклуватися про духовнi цiнностi? Тому що вони незмiннi й ведуть людину до блаженства. Духовнi цiнностi визначають наше мiсце у вiчностi. Заслугами Сина Божого, Господа нашого Iсуса Христа, для нас приготовано на небi "осель багато" (Iн. 14, 2), в яких i ми, подiбно до ангелiв, просвiтлимось "як сонце" (Мф. 13, 14) i будемо вiчно насолоджуватися такими благами, яких й око наше не бачило, i вухо не чуло, i на серце людинi не приходило (1 Кор. 2, 9). Цi блага, що належать до Царства Божого, нам треба бiльше цiнувати, нiж свiтськi, тiлеснi насолоди, i до них намагатися наближатися всiєю душею, щоб пiсля смертi вiчно блаженствувати.

Звичайно, людина може все це вiдкинути i не думати про грядуще Царство, не мрiяти про життя пiсля смертi. Бог дав людинi свободу, i вона вiльна обирати як своє сучасне, так i майбутнє.

Коли Господь сказав: "Шукайте ж спершу Царства Божого i правди Його, i все це додасться вам", то Вiн мав на увазi не тiльки загробне життя, а й земне. У земному життi духовнi цiнностi мають також першорядне значення, тому що вони визначають сенс життя. Бог - iстота вседовершена i всеблаженна. Вiн є любов, радiсть, мир, джерело всякої утiхи. I тiльки та людина, що наближається до Нього, може насолоджуватися правдивою радiстю, заспокоєнням i блаженством. Той, хто став храмом Духа Божого, хто має Бога в своєму серцi, той завжди вiдчуває в душi мир, повне задоволення життям i духовну радiсть. Христос сказав: "Царство Боже", - а значить, i блаженство, - "всерединi вас є" (Лк. 17, 21).

Читати далі...

НЕДІЛЯ 2-ГА, ВСІХ УКРАЇНСЬКИХ СВЯТИХ. ПРО РІЗНИЦЮ МІЖ ЗАКОНОМ БОЖИМ І БЛАГОДАТТЮ БОЖОЮ (ЄВАНГЕЛІЄМ)

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!

Дорогі браття і сестри!

У Євангелії від Іоана сказано: “Закон був даний через Мойсея; а благодать і істина через Ісуса Христа сталися ” (Ін. 1, 17). Тут Закон Мойсея проти­ставляється Євангелію.

Під Законом мається на увазі, передусім, десять заповідей. Закон наказує людині, що вона повинна робити і чого робити не слід. Євангеліє проповідує відпущення гріхів, благодать Божу і здійснене Ісусом Христом спасіння. Яка різниця між ними? Закон вчить, що робити і від чого відвертатися, але не дає благодатної сили для виконання цього. Євангеліє обіцяє, і не тільки обіцяє, але й дарує благодать Святого Духа, яка очищає гріхи людини.

Закон вказує на гріх; як каже апостол Павло: “Законом пізнається гріх” (Рим. 3, 20). Закон звину­­­­­вачує грішника, провіщає йому гнів Божий (Рим. 4, 15), вражає прокляттям і засуджує його (Гал. 3, 10), але не зцілює від гріха. Євангеліє очищає людину від гріха, втішає тих, хто боїться гніву Божого, обіцяючи їм вічне блаженне життя.

Читати далі...

Неділя Перша після П’ятдесятниці, всіх святих. Поява святих – це результат подвигу Христа Спасителя

Неділя Перша після П’ятдесятниці, всіх святих. Поява святих – це результат подвигу Христа Спасителя

В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!

Дорогі браття і сестри!

Сьогодні на завершення усіх великих свят, – на честь і славу світлоносного Воскресіння Христового, славного Вознесіння Його на небо і послання від Отця Святого Духа на апостолів, – свята Церква урочисто святкує пам’ять усіх святих, що догодили Богу, які торжествують на небі велику перемогу Переможця смерті і пекла, нашого Спасителя – Господа Ісуса Христа.

Всі святі – це благословенний наслідок страждань, смерті і воскресіння втіленого заради нашого спасіння Сина Божого. Це благодатні плоди зішестя Всесвятого Духа Божого і перебування Його в Церкві Христовій. Всі святі – це первістки викупленого кров’ю Христовою і оновленого благодаттю Духа Святого людства, яких привів до Бога Отця Ісус Христос. Воіс­тину достойне завершення великих свят церковних.

Яким дивним світлом віри і надії, якими різноманітними чеснотами, якими величними подвигами любові й самозречення сяють вони, як зірки на церковному небосхилі!

Ось лік святих патріархів і праотців, які вірили Божественним обітуванням про пришестя Спасителя світу і жили як “странники і пришельці” на землі.

Читати далі...